ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 5 Ogos 2015

PERANCANGAN PERCUTIAN

Dalam kepala sekarang duk pikir nak makan angin jer.Nak buat ubat merawat stres atas alasan penat fokus kerja memanjang.Kalau dapat cuti dari pikir sal kerja sehari dua pn dh ok.Nak berlama-lama tak boleh,kena ambik pusing gak sal custemer.Dah tau da,asal tutup je ada yg mencari.Sampai aku balik kg 2 ari pun telefon kejap-kejap bunyi.Takde yang lain dah,dari custemer tersayang ler tu.Tu semua rezeki,aku meluah bukan bermaksud aku merungut.Cuma aku manusia biasa mood ada pasang surutnya.Kalau time jiwa penuh bersemangat,memang aku tak mau duk diam pun.Nah,bila mood kuncup,nak duk depan kedai pun malas...haahaa...

Berbalik bab plan konon-konon nak bercuti tu,anak-anak duk mintak nak gi Pulau Redang lagik...Aku tau diaorang tak puas masa pergi ritu.Anak-anak aku suka Pulau Redang.Tempat cantik wooo,mana boleh tak suka.Ya Allah betapa indahnya panorama kat situ.Subhanallah tempatnya amat cantik.....Nak update cerita masa percutian singkat aritu smpai skang xsempat.

Aku tengok anak-anak memang hepi sesangat sepanjang kat sana.Diaorang enjoy sangat.Yang menjadi masalah skang aku ni ha,malas nak berjemur tengah panas.Tau tak balik aritu sampai skang kulit cam hitam,hangus.Pakai la sunblock pun,klu dah kat puala tu still kulit ko gerenti bertukar warna.Dan part yang aku paling tak suka,naik bot.Muahaha...aku takut,tak suka naik bot.Rasa cam tak selamat walau pakai jaket keselamatan.Anak rileks jer,ma dia plk over takutnya.Apepun bagi aku kenangan kat sana manis sangat buat kami.

So nak pergi lagi la ni?Melompat anak-anak kalau aku cakap macam ni.Tapi pikir balik Pulau Redang dah pernah pergi,kenapa tidak try teroka tempat lain plak.Pulau Perhentian ke?Argh,perancangan je semua ni.Saje-saje plan untuk cuti sekolah bulan September nanti.Jadi ke tak,tak tau....Yang pasti aku bukan kaya cam Najib,so....kena menabung dulu.Kena rancang berape bajet nak pakai dan pastu masuk dalam tabung percutian sedikit demi sedikit.Insya Allah......

1 ulasan:

  1. Saya pernah pergi Pulau Lang Tengah, murah sikit la dari Pulau Redang tu..cer baca review saya ni http://aishahamin.com/wp/2013/07/pulau-lang-tengah.html

    btw salam kenal
    Jemputlah ke blog saya Blog Ibu bekerja dari rumah , semoga bersama dapat manfaat! Terima kasih..

    BalasPadam