ASSALAMUALAIKUM ..........

Jumaat, 16 Januari 2015

KE PULAU KE KITE?



Alhamdulillah duit BRIM dah masuk pun,tu semua rezeki.Orang bagi kita ambik je lah dan dah bila dah guna tu niatlah dengan berterima kasih pada pemberi.Jangan pulak duit ambek tapi mulut still kutuk-kutuk.Tak elok camtu yer....Cam suami aku ni dia taknak pun duit tu so dia past je kat aku.Tak cakap banyak daa.Yessss!!!!!

Sebenarnya dari awal lagi suami cakap duit BRIM tahun ni dia nak hadiahkan semua duit tu untuk aku.Ok thanks laki.Sebelum ni aku plan dapat duit BRIM ingat nak beli telefon.Pastu tambah la sikit lagi ngan duit sendiri baru cukup ngan target harga fon tu.Tapi sebelum dapat duit tu aku dah terlebih dulu beli fon.So duit BRIM ni aku hanya guna tuk beli beberapa barang dan belanja anak-anak makan.Wat enjoy kononnya hiihiii...Duit orang bagi jadi kalau kuar laju-laju pun tak la pilu sangat.

Tapi kan lepas berbelanja,lepas duit ghaib baru terfikir balik.Kenapa aku tak simpan je duit tu?Sebab sebelum ni kan aku sebenarnya duk merancang nak pergi cuti-cuti.Aku plan nak gi Pulau Perhentian.Masa plan aritu menggila sangat jiwa ni nak ke sana.Tapi duit still belum cukup masa tu.Dalam hati terus nekad nak simpan duit sikit-sikit pastu time cuti sekolah boleh pergi.Namun entah kenapa aku boleh lupa perancangan aku yang satu tu.Hampeh.

Anak-anak aku pun teruja nak gi pulau.Lagi bersemangat aku nak jejak kaki ke pulau bila tengok diaorang excited.Diaorang siap bising-bising suh beli baju renang.Haiiihhh...Tapi yang aku duk pikir skang,kalo budget lambat nak cukup ke Pulau Perhentian apakata aku gi pulau yang dekat dulu.Cam ke Pulau Kapas ke,untuk day trip contohnya.Dulu tahun lepas la kan aku ada tanya kat Mak cik Gemuk Resort,Marang price tuk day trip just rm 100 untuk dewasa dan untuk kanak-kanak separuh harga.Tu untuk sekali ngan aktiviti snorkeling.Pergi naik speed boat dalam 15 minit perjalanan.Tapi atas faktor cuaca,ngan alunan ombak yang tak menentu diaorang tak gerak lagi bulan ni.Dalam bulan 3 baru operasi.Okey kena ngan time cuti sekolah tu.


Lagipun bila aku pikir balik cam elok aku try yang dekat dulu.Aku ni sebenarnya penakut nak naik bot meredah air luas terbentang.Kata orang perjalanan ke Pulau Perhentian lagi lama.Mampu ke aku bertahan.Nanti mabuk laut baru tau.So apa kata aku cuba yang dekat je iaitu Pulau Kapas,budget sikit janji sampai pulau.



cantik jugak kan Pulau Kapas ni.Tapi bila aku research dalam blog orang kalau waktu malam sunyi sikit kat sini.

Okey tu semua hanya perancangan jer okey.Nanti-nanti tengoklah camne.Biler kena ngan time cuti dan kelapangan masa,cukup duit,cuaca elok dan ditakdirkan Allah untuk mempermudahkan hajat maka terlaksanalah ia.Kunfayakun.Kita hanya merancang...

Kalau dapat pergi ramai-ramai tentu lagi seronok,ahaks.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan