ASSALAMUALAIKUM ..........

Jumaat, 22 Mei 2015

MAKIN SIBUK

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi kerana memberi kesihatan yang baik dalam menempuh kehidupan seharian.Setakat rasa penat-penat tu biasalah.Kerja tanpa henti katakan.Kata nak maju,hadap jelah.Ingatlah wahai diriku sendiri kesenangan tak datang bergolek-golek.Syukur yang amat dalam usaha yang keras tu hasilnya makin berbaloi.Bisnes kami dalam bidang ni makin bagus.Semakin ke arah peningkatan.Macam tak percaya plak,orang yang datang kedai kami makin ramai,makin dapat sambutan.Malah dah jadi iklan dari mulut ke mulut.

Kadang-kadang aku laki bini langsung tak sempat makan.Serius ni tau,pernah sekali tu kerna serbu dari pukul 8.30 pg lg,sedangkan sepatutnya kedai open 9.30 pg.Bayangkan masa tu belum sentuh sarapan lagi.Dah hadap kerja tu semua dengan sendiri tak rasa nak makan.Last-last tutup kedai jam 11 mlm baru rasa perut berkeroncong.Sehari suntuk perut kosong.Naseb stok makanan untuk anak-anak dah ready kat dapur.Nak makan mereka layan diri.

Anak-anak pun cam dah faham,kalu mak bapak dia sebuk masing-masing buat hal sendiri.Tapi dalam masa yang sama takla aku biarkan diaorang terbiar 100%.Aku still tengok-tengok.Pastu untuk elakkan anak-anak bosan aku akan pastikan setiap ari ada ruang masa khas untuk mereka contoh bawak dioarang jalan-jalan ke,makan-makan ke.Walau lewat malam pun kadang aku tetap bawak diaorang kuar.

Tapi memang serius la aku cakap skang memang dah mula rasa tak menang tangan dah untuk kami berdua handle.Kadang mari jugak perasaan nak ada pekerja,....ececehh....ecehhh.Tapi bila keadaan kembali terkawal fikir-fikir balik tak perlu la plak.Penat tu memang penat yang amat la.Hanya kami je yang tau macam mana kelam kabutnya kami.Yelah kita dah galakan buat appoinment tapi rata-rata ramai lebih suka terjah terus.Okey,tak kisah pun cuma kalau ramai orang terpaksa la custemer tersayang menunggu dengan hati yang sabar.

Target nak capai pendapatan angka ??k sebulan sikit jer lagi.Perlu gigih lagi la kami laki bini ni.Okey sambil-sambil tu aku makin giat menimba ilmu untuk realisasikan impian aku yang satu tu....Ala yang aku kata target nak capai dalam tempoh 2 tahun tu.Bermula dari sekarang aku dah cuba melangkah ke arah mengumpul sumber kewangan selain ilmu tuk cita-cita aku tu.Aku dah mula join kursus-kursus berkaitan bidang tu.Sesekali anak-anak terpaksa abahnya jaga.Oh...itu semua satu pengorbanan yang aku buat demi mengejar cita-cita.Yang pasti anak tetap no 1 dihati.Abahnya no 1 jugak ekk?hiiiii......

Semoga team family kecik kami still saling berkerjasama,untuk jadi orang-orang yang berjaya.....Terima kasih banyak-banyak anakku semua atas kerjasama uolls,muaahhh sikit......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan