ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 22 April 2015

RAGAM JIRAN@ ORANG SEBELAH

Rasanya dah acapkali aku cakap,entah sampai bila akan aku tinggal kat rumah ni@ kedai kecik ni.Terbaru suami tertengok bil elektrik yang baru sampai,dah tukar kaler surat tu.Mana taknaya bila dah elektrik dah menjengah berlapis ratus-ratus.Hai...macam mana ni.Kami tak handle semua tu,tu tugas orang@ jiran sebelah.Kan aku dah citer sewa rumah kami dah di caj sekali ngan bil elektrik dan air.So tu dia settle lah kan.Ni ape hal tertunggak gitu sekali.Dah la meter syer nanti kena potong api air ngan kami sekali kena.Haru la camni.......

Dua hari lepas tak silap custemer dia berenti makan kedai dia.Sudah makan tu orang tu singgah buat refleksologi kedai kami.Ala setengah jam je pun.Kejap tu pekerja kedai makan ni datang suruh custemer tu alih kereta yang asalnya parking depan kedai dia.Padahal masa tu takde orang pun.Jadi orang ni yang tengah urut kaki tu bangunlah alih jap kereta dia ,parking semula  betul-betul depan kedai aku.

Alamak berkira nampak orang sebelah.Padahal selama ni custemer dia yang ramai-ramai parking depan kedai aku,takde aku kesah pun.Takder  plak aku nak letak notis parking just for my custemour jer.Nih  orang yang asalnya makan kedai dia gak tadi,pun  dia berkira.Dia tak tau orang tersebut tu pun bukan calang-calang orang tu.Naseb baik orangnya penyabar jer.

Nampak sangatorang sebelah problem......tak suke...tak suke...tak sukeee....acaner ni.Sampai bila.....nak dihantui perasaan tak selesa nak duduk ni.Ya Allah berilah jalan yang terbaik untu kami...Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan