ASSALAMUALAIKUM ..........

Sabtu, 25 Januari 2014

ChERITaKU YaNG TeRKiNi

Assalamualaikum...........salam 1 Malaysia semua.............................
Cer tengok......cer tengok cepatnya tarikh berganjak dari satu angka ke satu angka.Cepat sangat masa berlalu,dan aku rasa macam dalam masa satu ari je tak sempat nak buat segala benda yang aku rancang nak buat.Perkara yang nak dibuat tu banyakkk...... tapi kesuntukkan masa.Masa aku banyak tertumpu tuk uruskan family dan beberapa hal yang tak pernah berkesudahan rasanyaa.

Memang aku rasa sibuk sangat sekarang ni.Nak menjengok kawan-kawan sekali sekala pun tak sempat,bukan tak ingat.....ingat,tapi takde masa.Macam contoh aku ngan sorang kawan ni,lama sangat tak jumpa sejak pindah rumah dulu.Dia pun kebetulan lepas tu duk rumah baru yang aku tak tau mana tempatnya.

Tup tup tahun lepas dekat nak raya bertemu dengan tak sengaja kat pasaraya.Masa bertemu ni kami masing2 dah punya baby baru.Kalut msa tu dengan orang yang ramai,kalut ngan baby masing2 nangis.... tak sempat sembang panjang pun,just bertukar no fon je.Entah macam mana terhilang pulak no dia.Pahtu kembali sepi.

Dan baru2 ni dia call....,terkejut jugak aku coz suara tu dah lama tak ku dengar.Cam tak cam je,rupanya dia dapat no ni masa jumpa kawan kami yang sorang lagi tu.Bersembanglah kami bagai nak rak,dan janji punya janji nak ke rumah dia tapi sampai sekarang tak sempat nak pergi....bukan sengaja yerk!Insha Allah...ada masa sampailah kami tapi tak tau bilew.

Sejak bertambah ahli keluarga urusan dalam rumah ni makin bertambah.Penat memang la terasa rasa.Tapi ku sedar......usah aku nak berkira dengan semua ni,dah tanggungjawab aku.

Ammar pun dah makin besar tau,harap makin ringan la sikit kerja aku pasni.Baru je lepas gi klinik timbang dia.Berat dah 9kg dalam umur cukup2 8 bulan,okey masih stabil...alhamdullilah sihat je dia.Cuma perkembangan dia tuk belajar meniarap ,merangkak agak lewat sikit kalau nak di bandingkan ngan abg dan kakak dia.

Tapi bab tumbuh gigi dia terlebey awal.Masa umur 6 bulan setengah dah mula ada dah.Sebatang gigi susu bahagian depan.Sejak ada gigi ni suka sangat gigit gigit,yang tak tahan tu masa menyusu pun.Adoiiii....menjerit aku.

Now cam dia dah bole merangkak da.... cuma agak goyang2 agi.Pernah tersembam sekali masa dia cuba stabilkan badan,abis merah muncung mulut dia...nangis dah barang tentunya.....Cuma yang bagusnya Ammar ni dia bukan jenis nangis melarat larat.Kalau kena ape apepun misalnya selagi tak betul2 sakit dia takkan nangis.

Bab pakaian dia plak aku rasa macam cepat je tak muat.Baju masih elok2,tapi sayang body tak mampu nak telus badan...hi...hii.Tapi mana2 baju ank yang tak boley pakai,aku tak simpan,selalu bagi kat orang je.Aku jenis malas nak simpan lama lama,lagipun bila aku simpan rasa cam seolah olah menunggu kehadiran 'seseorang' hehh..hehhh.Sedangan aku 'merancang' nak berehat panjang sikit dari terima kehadiran orang baru.

Sekarang nak fokus kat diaorang je dulu.Biarlah Ammar mendapat pangkat anak bongsu lama kit.Lagipun aku boleh katakan penat nak handle mereka2 ni,tak menang tangan.Macam macam kerenah.Tengokla Ammar ni pun dah banyak songeh sekarang.Yang paling tak tahan 2 suka berendam dalam air lama-lama.Macam tak reti sejuk dan tak pernah puas.Bila angkat je kuar dari bilik air meraung sambil menggelupur.Kalo tak pegang elok elok boley terlucut dari tangan jawabnya.Minat sangat main air.

Minggu depan dah tiba sambutan Tahun Baru Cina.Atuk ,opah dan Tok mek dia dah calling calling tanya balik tak kampung cuti ni.Rindu cucu la tu kot.Tapi susah sikit nak cakap dan bagi jawapan yang tepat,balik ke tak....Bukan ape keta manyak problem sikalang wooo...takut nak wak perjalanan yang jauh.Entahlah...kena tengok dulu kalau ada duit masuk lebihh, boley la rawat keta tuh dulu sebelum balik.Kalau tak.....ermmm bukak kedai dan tunggu orang datang je la.

Kalau ikutkan hati memang la nak balik kampung sokmo,sape tak suka balik kampung oooiii.Dapat jugak jengok mak bapak.Budak budak ni pun memang suka kemain kalo sebut bab nak balik kampung.Hokey sabarlah hati,nak tak nak redhalah dengan segalanya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan