ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 26 Februari 2014

HaBiH RaMbUt SaFiYa



tengok arr.... habih bertempek kat rambut kerinting Safiya.Benda apakah tuuuu...?cer teka,cer teka...........bukan shampu tau....ia adalah.....adalah.....jeng..jeng.....MUNTAH si Ammar(acik).

Nangis tak hengat akaknya kena camni.Siap uwekk-uwekk lagi.Haaahaaahaaa...nak tergelak gak aku tengok gelagat Safiya kena muntah adiknya.Camne leh kena?Uurrmmm....tengahari tu bagi makan Ammar bubur.Sebelum ni tak berselera pun nak makan ,ntah aritu nganga je dia biler aku suap.Masa tuh lega dalam ati aku nengok Ammar daa berselera semuler tuk makan.

Selesai suma bab makan aku cuba dodoikan dia sambil baring-baring gitu.Safiya plak nih feeling-feeling manja konon duk bertenggek sekali.Baring sambil kepala duk sandar kat peyut aku.Tiba-tiba....uwekkkk,Ammar muntah,memang dekat ngat ngan kepala akaknya.Tak sempat pun nak selamatkan diri,dengan aku dan Ammar empunya diri bersalutkan muntah itu.

Panik gak aku masa tuh,camne nak bersihkan ni?Aku kena sikit je.Safiya dah mula nak nangis dan cam nak termuntah gak.Tup dengan tak pikir panjang aku bukak baju keduanya.Campak lam baldi kat bilik air baju2 tu dan teruskan bersih derang.Pastu tarik je cadar hati-hati masukkan mesin basuh.Huhh...kalut gak kena camni.

Dari isi kandungan muntah Ammar tu aku tengok ialah sisa-sisa bubur nasi yang aku suapkan tadi dan jugak kahak berlendir putih jernih.Memang sebelum ni pun kalo Ammar tak berapa sihat akan muntah camni.Tapi bagi aku okla sekurang-kurangnya kuar gak kahak dia,selesa sikit dia nak menelan dan menyusu pasni.


Akaknya plak balik abah dia dari kerja terus mengadu kata adik nak buat jahat kat dia,padahal aku dah 2,3 kali explain kat dia adik tak sengaja buat camtu....hihiii macam-macam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan