ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 22 April 2015

ISU TERKINI KAMI

Kebelakangan ini aku macam tak bersemangat nak buat apepun,termasuk tuk fokus pada kerja.Tapi pelik kan setiap kali mood aku kelaut,semangat nak kerja pun takder.Hati tu lebih kepada nak duk bersahaja tanpa buat aper.And dengan sendirinya gak custemer pun tak berape nak ader.Cam tau-tau plak.

Tapi tula yang aku duk perati seolah mood kiter jugak mempengaruhi tarikan orang tuk masuk kedai kiter.Contoh masa mood aku tengah bersemangat memang custemer yang datang ramai.Dan bila aku tak bersemangat orang pun tak berape adoo...huuhuuuu.Ni yang aku perlu belajar,kena sentiasa dalam keadaan positif jika mahu mengungguli sesebuah kejayaan.Aku tak boleh layan perasaan yang ntah apa ape ntah.Bila fikiran positif aura dengan sendiri akan terserlah.

Arini jiwa dah okey sikit hiiihiii....sekarang tengah duk plan nak cari penginapan tuk kami satu keluarga.Nanti nak ke Dungun tuk teman suami buat kursus bekam lanjutan pad 25 april 2015.Sehari jer pun,tapi bila pikir kesian lak kat dia boring sesorang drive,baik semua ikut sekali.Anak-anak pun boleh jugak jalan-jalan sambil  makan angin.Lagipun kebetulan esok ari tu cuti sekolah sempena hari keputeraan Sultan Mizan Zainal Abidin.

Lagipun aku kesian gak ngan budak-budak ni asyik terperap jer kat umah.Selalunya bawak jejalan dekat-dekat ni jer,bosan gak diarang pun hadap benda sama jer.Sesekali ni tukar suasana hope diaorang happy-happy la.Aku tau diarang pun boring gak,sama cam aku.

Baru ni kan aku bagitau la pasal family kawan kami yang dah pindah balik kg tu.Terkejut anak-anak aku.Berbagai soalan bertubi-tubi tanya apsal geng mereka Arissa dan Afina pindah.Jenuh aku nak explain,sedangkan aku sendiri terkejut dan sedikit kecewa bila mereka pergi tanpa sebarang pesan.Safiya especially nampak sedih sangat.Dia tanya aku macam-macam.Kenapa pindah?kenapa diaorang mesti pindah?pindah kemana? dan bla bla bla.....Last ayat masa bercakap tu dia kata,Angah rasa nak nangis la maa,jom kiter nanges sama-sama.Itulah Safiya,orangnyer jenis mudah tersentuh.Sebab tu biler tengok drama lam tv citer sedih2,dia boleh nanges-nanges tau.Terlalu menghayati.Dia orangnya jenis aku lihat cepat paham dan matang bila berkaitan perasaan.

Dan malamnya ada sebuah kereta Ezora putih berenti depan kedai.Safiya nampak,dan terus bersorak yeay,yeay Arissa mari...afina mari....Aku pun jengok la,eh tak pun.Rupanya custemer kami.Pastu Safiya diam jer...hampa kot,abangnya duk gelakkan dia sebab bersorak tak tentu fasal.Lewat malam tu tutup kedai cam biasa anak-anak ajak kuar cari sosej pulut kat Pulau Warisan.Kali ni Ammar plak yang excited.Sungguh aku tak sangka,dia nampak kelibat Ezora putih kat satu simpang tu.Terus dia cakap ina..inaaa...dengan muka riang sekali.Owhhh, tak sangka dia kenal jenis kereta Afina.Tapi menghampakan dia,tu bukan kereta Afina.Afina skang dah berada di kampung halamanya di sana.Sabarlah anak-anak.....

Balik kampung minggu lepas.Safiya ajak ke rumah Arissa.Hahaaa...aku terharu sangat la.Dia sentiasa ingat.Tapi tak la kan untuk ke tempat diaorang.Diaorang tak jemput pun,tak kan nak tunjuk muka plak kan...muahahaaa.Lagipun diaorang kan baru pindah,taknak mengganggu.Pasti banyak benda nak mereka uruskan lagi.

Kebetulan balik kampung ni pun sebab banyak benda nak dibuat.Sambil-sambil tu balik bekam orang.Bestnya kalau macam ni selalu,balik jer ada orang booking.Masyukk jugakkan,lepas duit minyak kereta hiiiiihiii...Alhamdulillah rezeki.Tapi still satu benda yang tertunggak kat kampung tu.Bila nak bermula ntah?Lagi cepat lagi elok,lega sikit hati ni.Masa balik ritu sempat melawat jiran tengah uzur,umur dah 98 tahun dah pun.Mujur sempat menjengok dia sebab 3 ari lepas kami balik Ganu dapat berita dia dah ke rahmatullah innalillahhirojiun.

Okey baru-baru ni plak kami dapat offer tuk bukak booth kat UNISZA Gong Badak.Ada satu petang tu sorang pompuan call ajak join untuk program kesihatan kalau tak silap.Entah dari mana dia dapat no fon kami pun tak tau.Untuk kami ni bahagian perubatan komplimenteri,so kami di suggest buat refleksologi kat sana.Program tu satu hari je pada 2 Mei 2015.Pikir punya pikir suami kata oklah,jom terima jer offer tu.Dapat ramai ke tak custemer kat sana tak penting,yang penting dapat edar risalah dan  promote kedai kami kaw2 punya.....oklah.Kena kuatkan hati sahut cabaran.Aku boleh!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan