ASSALAMUALAIKUM ..........

Khamis, 7 Ogos 2014

IKaN bAkaR PoK RaSHId mEMaNG tErbAek!


Cer teka saya duk menunggu ape?ha......ni nak story mori ni.Kemarin aku kebetulan terasa nak makan ikan bakar.Kalau sebut pasal ikan bakar automatik kepala akan terbayang ikan bakar kat area Bukit Tunggal ni.Ni adalah kali ke 3 aku jejak kaki kat sini.
 
Okey nak tau macam mna aku boleh tau tentang kedai ikan bakar ni?Cam biasa saat boring suami selalu bawak meronda-ronda.Dalam duk meronda tu lah aku tengok satu kedai tu selalu jer penuh orang.Dua 3 kali lalu pun camtu,tengok-tengok rupanya kedai ikan bakar.Pahtu try la masuk,bila dah try tu ya ampunnnn......sedap bangat.Dan aku boleh kata ni adalah ikan bakar yang paling terbaekkkkk...

Tapi datang sini korang kena banyakkan bersabar,kalau kebetulan orang tengah ramai memang order akan lambat sampai.Aku pernah kena,sejam menunggu baru boleh melantak.Tapi makan kat sini memang berbaloi,harga bukan cekik darah.



Tu dia muka hepi orang tak sabar nak makan.Kedai ni bukak lam pukul 5 ptg.Alhamdullilah kemarin tepat pukul 5 dah gerak ke sini,bila sampai kedai lengang agi just ada 1 family je.Cantekkk...takyah tunggu lama.Oww,lupa nak cakap ari Rabu kedainya tak operasi,giteww.


Safiya layan Acik yang merayap je keje dia sejak boleh jalan.Tak duduk diam langsung.Abahnya....sila layan ekk,Maa dah tak kuasa....


Tengok...kedai sempoi jer tapi memang top dikalangan penggemar ikan bakar.Orang luar pun ramai datang terutama time cuti.Layanan kat sini pun ok.


Air dah sampai....budak-budak ni cam tak penah jemu.Setiap kali kuar makan  mana tempat pun laici ais je minuman pilihan.


Haa....tu dia ikan bakarnya.Kecur air liur bila tengok gambar ni semula.Kat sini memang fokus ikan bakar dan ada gak pilihan lain cam sotong,kerang,udang...Ikannya berbagai jenis pilihan,fresh dan boleh pilih sendiri. Lalu ia hidangkan ngan nasi putih beserta sos kicap campur cili yang dalam tu gak ada hirisan timun batang.Korang jangan mintak tom yam ke,kailan ikan masin ke memang takde menu tu semua.Apa yang diaorang sediakan ni dah cukup berbaloi.Just fokus dan hayati ikan bakar tu je.


Ikan bakar makan ngan nasi ni je.Makan dengan tangan lagi best, i kampung girl.


nyum...nyum....


Tenangnya makan masa ni Acik tak buat perangai


tengok tu,gumbira je muka.Acik pun sekali aku suap ikan tu ke mulut dia,huhhh...berkali-kali mulut dia mintak suap agi.Takdan aku.


Alhamdulillah kenyang....lalaalala....Okey harga semua santapan kami ni ngam-ngam rm 50.Yang di order,2 gelas air laici ais,1 gelas teh ais limau,4 pinggan nasi putih,seekor siakap dan ikan selar.Tengok,harganya baru rm50, berpatutan kan?Sedap pun sedap.Berbaloi-baloi katakan.....tak cayer cuba gi try sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan