ASSALAMUALAIKUM ..........

Ahad, 31 Ogos 2014

KeRjA Ku.....

Assalamualaikum......
Dah masuk bulan September dah kiter,cepat sangat masa berlalu.Kelmarin 31 Ogos adalah sambutan hari kemerdekaan negara kita Malaysia yang tercinta untuk kali ke 57.Alhamdulillah.....masih lagi dapat kita semua meraikan dengan penuh rasa syukur dan damai.Nikmat kemerdekaan yang tak terhingga,terima kasih banyak-banyak buat mereka2 iaitu pejuang-pejuang yang bertungkus lumus,bersabung nyawa bagi meraih kemerdekaan yang kita semua dapat kecapi sehingga generasi kini.

Malam sambutan aku ada kuar gak.Meriah sangat,kuar dalam kul 11 lebih.Berderu-deru ngan kereta motor anak-anak muda berarak sambil kibarkan bendera Malaysia.Aku tumpang gumbira dan bangga ngan semangat derang.Ramai sungguh orang malam tu sampai jem jalan.Aku just tengok dari dalam kereta je pun,tak turun coz Abe Am ngan Acik tidur.Safiya je cerah butir mata.

Tapi nasib jugak tak turun,Safiya tu takut sangat bila dengar bunga api berdentam dentum.Dalam 3 tempat suami bawak pusing-pusing tengok sambutan merdeka.Tempat pertama tuju,kat Pulau Warisan.Pahtu gerak plak ke Dataran Shah Bandar dan last sambil balik tu tengok-tengok kat Stadium Gong Badak.Dekat dahtu ngan rumah kami.Semua tempat yang aku gi ni memang ramai giler orang,bukan ramai orang giler k.Kesimpulannya semua tempat meriah....orang plak mari dari ceruk mana ntah ramai siot.

Okey habis cerita tentang merdeka,skang nak ulas tentang keja plak.Alhamdulillah dah setahun 2 bulan dah aku usahakan perkhidmatan bekam ni.Owhhh...kadang rasa macam tak percaya aku boleh bertahan sampai kini.Aku kan pengecut,penakut.Bermula semua ni pun atas paksaan suami.Paksaan tau,tapi kerana terpaksa lah aku gagahkan diri walau hati cukup kecut.Terima kasih bebanyak kat suami tersayang kerana buat aku bangkit.Kerana bantu aku,beri sokongan untuk cekal dan kuat.

Semoga cita-cita yang kami berdua impikan akan tercapai.Insha Allah.....Aku sedar banyak lagi rintangan yang perlu di tempuhi,harap kami kuat.Bertahan kami sekarang ni pun atas sokongan custumer jugak.Yang sudi datang berulang kali,buat promosi percuma dari mulut ke mulut hiiii.Terima kasih banyak-banyak.

Aku tak nafikan ada gak ragam yang menyentap emosiku,yang sedikit propa tapi masih ditahap tak keterlaluan.Tapi jarang-jarang je jumpa jenis cenggini.Kebanyakkan custumer yang datang baik sangat.Tapi segala cabaran yang datang aku cuba pandang ia sebagai sesuatu yang positif.Cuba baiki segala apa yang patut dari sudut apa customer mahu.Kadang,kalau aku rasa cam aku sendiri tak puas hati ngan perkhidmatan aku,aku akan kurangkankan kos yang sepatutnya mereka bayar.Kurang dari pihak aku takpe janji bukan dari pihak customer.

Bukan saje aku perlu berdepan ngan kerenah custumer,ngan ragam anak jugak.Ye la tengah kiter sibuk bertugas tuh,ade je perangai diaorang buat.Mak aii....penat,stres sangat.Tapi kena jugak tabah.rezeki yang di cari pun memang tuk derang gak. 

Kadang ngan kepala tengah stres ada gak rasa cam OK STOP,AKU DAH TAK NAK TERUSKAN SEMUA NI!!!!.Sampai gitu sekali.Pastu tenangkan diri jap,bangkit balik...hihiii...aku kena teruskan apa yang aku mulakan.Aku cuba ingat balik pujian-pujian pelanggan.Supaya aku kental.Aku cuba baiki segala kelemahan.

Banyak pengalaman bermakna yang aku belajar sepanjang buat bekam ni.Amat bermakna sekali.Dari tak tahu ape-ape jadi tahu.Aku belajar.Dari barang -barang perkhidmatan yang gitu-gitu kami cuba naik tarafkan secara perlahan-lahan.Secara sedikit demi sedikit.So aku tak boleh kalah.Aku kena gak panjat tangga menuju kejayaan.Walau ramai pesaing ada sekeliling,aku tak perlu gentar.kan?

Aku yang dulu-dulu,mula buat bekam niat nak cari rezeki lebih,tapi bila dah buat aku tahu bukan hanya duit semata-semata yang jadi tujuan hidup aku.Tapi....lebih kepada nak membantu menyelesaikan masalah kesihatan orang agar mereka boleh sihat walafiat dengan izin Allah S.W.T melalui kami.Bila mereka sihat aku cukup gembira.Itu matlamat sebenarnya.Itu kepuasan sebenarnya....orang sihat aku bahagia.

Now aku makin sayang dah ngan kerja aku ni.Sayang ngan kedai aku duduk ni.Tapi sampai bila boleh still sini tak tau la.Takut gak,kan hak orang.Bila-bila masa je kena out.Buat masa ni tuan punya kedai okey,takde masalah.Bagi aku la...special tempat ni tau ,pembangunan makin laju.Pasaraya besar dua tiga tempat tumbuh kat kawasan ni.Lokasi kedai aku tepi jalan,jadi satu tuah kalu aku boleh still sini.Okey berserah je pada Dia.

Apapun harapanku agar Pesona Kijang Enterprise akan terus maju.Kalau boleh aku nak  perkhidmatan kami kekal teguh dan diwarisi dari satu generasi ke generasi,Insha Allah.Doakan yer...










 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan