ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 27 Ogos 2014

ReNdaNgKu

Nak citer dan tempek gambar makanan lagik ni.Orang kalau dah berselera,makannnnnn jer pikir...erkr aku la tu.Mood skang nak makan menu raya balik.Raya aritu perut melampau je kenyang memanjang.Tak berapa nak hadap la sangat biskut yang bermacam spesis,ketupat,lemang,nasi himpit,kuah kacang,rendang,tapai dan macam-macam lah...

Now Syawal pun dah undurkan diri.....dan tekak aku terliur nak makan menu-menu raya yang super sedap tu balik....huhuuuu.Gi umah terbuka  kawan-kawan baru ni dekat dua tiga tempat takde ler plak menu ala raya,frust i...Nak beli.... sesetengah makanan aku sebut di atas ada la di jual.Tapi sesetengahnya susah nak dapat. 

Cam lemang lak,nak jumpa yang orang jual still panas-panas tu tak hader oiii,kat tempat aku ni aku kata.Kat tempat korang tak tau ler.Sob...sobb...sobbsss (sambil kesat hingus kat baju) kempunan den.Nak hilangkan terliur tu cari la gak kat Pasar Batu Enam,jumpa lemang yang dah siap potong seketul seketul,Lemang yang tak bersarung buluh.Satu rm 2.00.Lemang tuh takder rasa lemak santan pun.Okeyla dari tak merasa langsung.

Dan kalau ada lemang tak sah nikah lah kalau takde rendang,tul tak.Sebenarnya malam sebelum beli lemang tu aku dah gigih buat rendang ayam.Berpeluh tau duk mengacau rendang tuh.Raya aritu tak buat pun,malas.Ni buat sebab nak makan sangat,nak beli takde plak owang jual.Buat sendiri je kan...kalau ikutkan dah bertahun tak buat rendang ni.Last dulu buat tak jadi,sememeh tul.Aku merajuk terus.Sedangkan buat untuk kali pertama dulu2 tip top rasa die.Tekstur pun cun.Alih-alih buat untuk kali ke seterusnya tak jadi,hampehh.

Tapi....tapi...tapikan...untuk kali ni...perutku gumbira sebab usahaku menjadi.Wowww...sedap sungguh rendang ayam yang aku buat kali ni.Tepuk tangan untuk untuk diri sendiri.I bukan Chef uools,tentulah hidung i kembang sikit biler masakan i mantap,ngeeeee....sekor ayam i guna,dalam satu ari habes.Budak-budak yang bukan kaki makan ni ratah habes,suka ati i..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan