ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 11 Mac 2015

CERITA KAT CAMERON HIGHLAND

Alhamdulillah,niat nak bawak mak aku merasa hawa sejuk kat Cameron Highland dah tercapai.Cuma ada lagi yang still rasa tak lepas,sebab abah aku tak dapat ikut sekali.Banyak kerja katanya,aku paham.Alhamdulillah,syukur tengah rezeki dia la tu.Tapi dalam hati aku tetap tak best,pikirkan dia yang tentu-tentu penat kerah keringat nak hadap semua tu.Kerja kampung ni penat tau....

Takpela,kalau ada rezeki lebih nanti aku akan realisasikan semula niat untuk bawak mak abah aku makan angin sesama kat CH or tempat lain yang lagi best,Insha Allah.Terima kasih banyak-banyak kat suami kerana sudi jadikan hajat aku ni satu kenyataan.Mak aku pun hepi nampak masa jalan-jalan kat Cameron tuh.Gambar-gambar masa kat sana tak boleh tempek kat sini lagi.Aku belum sempat nak edit...heeheee....

Puashati la dengan percutian kali ni.Aku sewa apartmen kat Taman Royal Lily 3 ari 2 malam,.Lokasi apartmen tu menyenangkan aku  sebab banyak kemudahan seperti kedai makan,bank,kedai runcit,kedai 24jam,dobi dan macam-macam lah.Asal nak,engko turun je bawah.Apartment kami duduk ni pun bersih dan kemas sangat,segala kemudahan dapur,tv,selimut tebal cukup perfect.Kalu duk ramai-ramai ni lagi meriah kan.Padan la kalau kata harga mahal sikit berbanding lokasi tempat lain.

Kalau ikutkan kami yang 4,5,6 orang ni jer yang pergi so kalau duk menginap hotel pun okey jer.Boleh jimat di situ.Abah aku ni la cancel last minute.Duit dah bank in dah untuk deposit apartment masa tu.last teruskan jelah.Takpelah sekurang-kurangnya boleh gak aku merasa masak-masak kat situ tu.

Kat sana ada satu peristiwa yang mencemaskan berlaku.Ari pertama sampai ,sambil duk rehat-rehat tu anak-anak duk main-main tetiba Acik terkunci dalam bilik tidur sorang-sorang.Huru-hara jap.Panik mak bapak nyer.Si Opah dah mula bikin drama,nangis-nangis kenangkan cucu yang terperangkap kat dalam tu.Tapi dak Acik ni still gelak-gelak dalam tu bila orang panggil,tak sedar diri dalam masalah.

Aku dan suami cuba macam-macam cara.Bukak dengan kunci sedia ada tapi tak jalan.Acik dah start nanges masa ni.Telepon tuan rumah,jap tu sampai bawak segala atok,nenek,mak bapak dan jugak anak kunci.Masa ni Acik kat dalam melarat-larat dah tangisnya.Pastu berjaya bukak,tengok dia tergolek nengis sambil baring.Pampers yang banyak-banyak dalam bilik tu abes berterabur.Dia amuk kot stress dalam tu sesorang.Aku cepat-cepat ambek dia,kiss banyak-banyak dan peluk dia.

Cukup syahdu masa tu.Panik tahap gaban,tapi pas tu pakat gelak.Kelakar pun ada bila ingat balik.Ambek kau Acik ,rasakan nakal sangat.Dekat setengah jam anak aku duk sorang-sorang dalam bilik tu.Okey,itu semua satu cerita yang akan membuatkan kami semua ingat memori kat Cameron sampai bila-bila.Tapi aku duk syak ada orang lain yang pernah kena benda sama,sebab pintu bilik tu nampak bekas pernah kena kopek dah.

Pergi kali ni aku just shoping beli coklat koko jelly untuk anak-anak.Kegemaran diaorang tu.Pastu beli jem,teh,beli strawbery kering,beli strawbery fresh dalam 4 kotak nak beli banyak buahnya manja sangat,mudah rosak.Balik buat jus je campur susu,sedappp.Strawbery celup coklat dah makan puas-puas kat sana.Tak teringin dah.Tapi yang aku paling suka jagung kat sana,memang best bakar or rebus sama2 sedap.Makan panas-panas ummpphhhh...makan kat sana je sampai puas,balik sini takde masa nak rebus.Just beli yang mentah untuk bagi kat abah jer.Mak aku pun kemain borong strawbery.Pokok-pokok yang comel tu tak beli.Takut tak termampu nak jaga.And then beli sayur-sayuran,my peberet...kalau boleh semua sayur-sayur ni aku nak.Tapi berpada-pada la kan.Sayur ni bukan tahan lama.Yang tak tahan tu aku tergoda sangat ngan pucuk labu fresh CH.Balik celur jer cicah budu.Fuhhh...nikmatnya tak terkata.

But kami still enjoy kat dan puas holiday kat sana.Tapikan cuaca kat sana siang ari panas giler.Tak tahan aku.Waktu malam pulak sejuk tu sejuk la,tapi rasanya masa aku fisrt time sampai dulu tu lagi sejuk dari sekarang.Feel jalan-jalan tengah malam kat pasar malam Brinchang pun tak sama.Sejuk namun tak senyaman udara sebelum ni.Persaan aku jer ker.....

Masa kat sana bertalu-talu orang call,whatsapp,sms nak mari kedai.Alamak sory tutup,kami kat luar negeri ni.Erkkk...luar negeri Terengganu.Balik rumah esok arinya customer ramai yang datang.Penat tak ilang lagi,letih giler aritu.Dah rezeki jangan mengeluh,tak baik.Terima jer dengan senyuman.Bab tak tahan tu 2 orang yang mintak mengurut.Satu pagi,satu malam.Letih woo....tapi terubat sikit bila custemor kata best cara aku urut .Alhamdulillahhh.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan