ASSALAMUALAIKUM ..........

Sabtu, 28 Mac 2015

LAGI BAIK DARI BULAN LEPAS

Dah nak sampai penghujung bulan tiga dah kiter.Pasni masuk bulan 4 iaitu bulan April or dikenali sebagai bulan igaun GST.Mak oiii...seram dengar GST.Yer la belum sampai masa untuk sambut ketibaan GST pun harga barang dah mendadak naik.Pastu nak salahkan siapa?Okey bagi aku membuang masa nak salahkan situ sini.Takkan merubah apa-apa pun,so jalan penyelesaian di atas tangan kita sendiri.Cari duit lebih,duk kecoh-kecoh pun tarak untung.

Alhamdulillah mengikut rekod bulan ni,urusan bisnes kitaorang makin meningkat dari bulan lepas.Aku ingat susah gak nak sampai sasaran cam bulan lepas tapi tak sangka bulan ni lebih lagi.Ni kiraan aku yang bukan betul-betul penghujung bulan lagi tau.Tapi bila kira tu hasil kiraan tu dah lebih dari bulan lepas.Syabas buat diri sendiri!Syukur alhamdulillah sangat.Terima kasih banyak-banyak pada yang mendoakan kami.Tak kira la dari jauh atau depan-depan.Thanks jugak pada feedback negatif yang diberi oleh sesetengah pihak,sebab tanpa mereka mana mungkin kami mampu baiki segala kekurangan yang mungkin kami sendiri terlepas pandang.

Syukur sangat walau kedai kami ni kecik,bisnes pun kecik tetap jadi pilihan custemor.Semoga kita sama-sama mendapat keberkatan hidup dari Allah SWT.Ni pun atas sokongan kalian yang sudi singgah,walau aku tau untuk mengharapkan perkhidmatan yang eksklusif dari kami mustahil buat masa ni.Di sini kami hanya sekadar berbisnes dengan modal kecil-kecilan.Insha Allah ke depan hari akan lebih baik.Dari segi perkhidmatan kami akan cuba buat yang terbaik demi kalian.

Kadang-kadang custemor la yang banyak memberi semangat buat kami.Selalu memuji semangat kami bekerja.Kagum tengok anak muda gigih berusaha katanya.Letih penat kerja reda seketika dapat kata-kata pujian macam tu.Kadang-kadang lucu pun ada dengan sesetengah mereka yang terkejut tengok tukang urut seperti aku.Terlampau muda sangat katanya.Sebelum datang katanya yang terbayang di mata adalah makcik-makcik hihiii....

Sekarang makin kerap yang datang buat urutan.Alhamdulillah yang datang selalunya tahu dari mulut ke mulut.Bila membernya kata best urut sini,maka member seterusnya plak datang.Syukur Ya Allah itu semua rezeki yang diterbitkan olehMu.Aku hanya berusaha......Penat tu memang penat,tapi cita-cita aku yang real belum jadi kenyataan lagi.Still aku kena gagahkan diri untuk jadikan ia satu kenyataan bukan satu angan-angan.

Okey dalam sibuk-sibuk ni pun alhamdulillah makan minum anak masih lagi mampu masak sendiri.Bila tak sempat sangat-sangat jer baru makan luar.Tu pun sekali sekali sekala.Aku sebenarnya cerewet sangat bab makan luar ni,sebab banyak kali terkena dapat makanan yang teruk sangat.Tu selagi boleh,aku elak sangat makan luar ni.Menyakitkan hati.

Busy sangat ni aku skang,banyak benda nak buat still tergendala.Tu gelang emas aku putus dah berbulan bulan,tak sempat nak hantar repair.Terperap camtu jer.Selalu lupa nak repair.Sebenarnya ni kali ke empat gelang tu putus.Niat tu nak trend in jer gelang tu,pastu tambah duit sikit lagi boleh dapat yang baru.Tapi sasaran duit yang nak tu belum cukup lagi.Okey biarlah dulu lengan ni kosong.Lagipun dah terbiasa la plak.

Sal gelang ni aku ada satu story la plak.Dah kata rosak kan,aku balut letak lam tisu pastu simpan elok-elok dalam handbeg aku tu.Ada sekali tu aku nak capai ambik barang dalam beg,rasa sangkut-sangkut macam banyak benda bersepah dalam beg,ngan resit lama bagai.Pastu selamba jer tangan kutip-kutip semua tu masukkkan dalam tong sampah kat pasaraya.Balik rumah tetiba haru teringat gelang dalam bungkusan tisu tu.Cuba selongkar balik handbeg aku tu,naseb baik tak terbuang.Mak oiii..mengurut dada sendiri.Nasib baik ada rezeki lagi aku ngan gelang ni.Kalu ikutkan banyak kali dah aku hampir kehilangan nya.Masa gelang tu putus yang berkali-kali tu nasib baik putus dalam rumah sendiri.Anak-anak jumpa atas lantai,kadang atas tilam..huhuuu...

Okey tu jer story kosong dari aku kali ni.Ada masa terluang sikit ni bole la menaip.Lagipun anak-anak duk buat aktiviti sendiri tu,hadap kartun.Ammar kuar jalan-jalan sekeling rumah ngan abahnya.Kat umah ni ada satu kedai jual haiwan ternakan.Selalu dia heret tangan abahnya ke kedai tu.Duk tengok-tengok burung dalam sangkar.Suka sangat....Nak beli tak pandai jaga oiiii...lagipun burung harga ribu riban.Sekali burung tu mati......rugi kau.So kalau nak beli tu tak la kan.Tengok jer la Ammar.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan