ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 4 Mac 2015

PERMULAAN YANG BAIK

Dah masuk bulan 3 dah,cepatnya rasa.Bulan Februari pun berlalu,maka cukup sebulan lah kedai kami beroperasi sepenuhnya dari pagi sampai malam.Syukur alhamdulillah hasil memang diluar jangkaan.Ni rekod paling terbaik sepanjang perkhidmatan kami yang hampir 2 tahun.

Untuk percubaan bulan pertama hasilnya mencecah 2 kali ganda dari sebelum-sebelum ni.Gumbira tak terkata hati ni,letih mengerah keringat bekerja rasa berlalu macam tu jer.Berbaloi-baloi sangat dengan susah payah dan penat jerih bekerja dari pagi ke malam dengan nak handle anak-anak lagi,nak uruskan rumah tangga lagi.Namun syukur walau kelam kabut masih jua aku mampu buat.

Okey,dah kerja penat-penat ni aku nak rehat kejap.Dah plan dari dulu,dah sekian lama janji nak bawak anak-anak merasa holiday.Asyik bertangguh jer,asyik tak jadi jer.Dah berapa kali cuti sekolah dah,tapi tak berkesempatan gak.Tapi kali ni ok,kira jadi la.Rancang punya rancang,tilik-tilik tarikh,okey bolehla pergi untuk 5,6 dan 7 March ni.Niat asal nak gi musim cuti sekolah,tapi nan hado semua penginapan dah full booking.

Bolehla dari takde peluang pergi langsung....pergi time weekends ni sekurang-kurangnya kos penginapan tu rendah sikit dari musim cuti sekolah.Kalau ikutkan hati aku la kan,aku sebenarnya lebih suka pergi time orang ramai.Meriah gitu....jem pun tak kisah la sebab bukan aku yang drive huhuuuu......Pergi kali ni aku bawak mak aku jugak.Ingat nak ajak abah sekali tapi dia ada kerja.Dah lama pasang niat dalam hati nak mak abah jejak CH.Tapi yang dapat join hanya mak aku,pasrah walau sedikit kecewa hajat ati aku tak tercapai sepenuhnya.

Hope perjalanan kami selamat dan aku harap percutian ni dapat memberi kegembiraan dan memberi memori manis buat kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan