ASSALAMUALAIKUM ..........

Selasa, 15 April 2014

AkTiViTi tIMe BaLeK KapUnG (part 2)

Sambungan dari part 1 hiiii....balik dari Rantau Panjang,masa sampai umah dah kul 3 petang.Sampai umah mak aku terus pakat tidur,aku je yang tidak.Lebih kurang lepas solat Asar bersiap la plak kami balik umah mak mertua aku.

Sampai sana sembang-sembang jap ngan kak ipar,pastu aku ajak mak mertua dan anak-anak sedara sekali gi taman permainan kat Tanah Merah.Sekali sekala anak-anak aku jupe cousin derang ni,kalau dapat bermain sama- sama seronak la mereka.


sepupunya ni nama Ezad dah darjah 5,Amsyar darjah 2 tapi nampak sama besar je.Cam sebaya jer.


pernah tengok tak citer bawang putih bawang merah  filem dulu2 jaman hitam putih tu.Bawang putih suka sangat main buai kan,sama arr ngan bawang putih versi moden ni pun.


Safiya tido masa pose.....bawang putih dan bawang merah.Mereka ni sebaya  tau tapi bezanya Ika 2 bulan lebih tua dari Safiya.Tapi perbezaan saiz badan mereka...ya ampunnn.Macam Ika tu pangkat adik Safiya la plak.


                  main tak hengat

   
 Ika plak yang rajin layan Ammar main,akaknya nye sendiri lesap

Dekat nak Maghrib aku kerah semua naik kete balik.Budak-budak ni kalo dibiarkan bermain sampai Subuh esok pun tak habes,budak-budak kan.Lepas hantar diaorang,balik plak umah mak aku (jarak ngan umah mertua selang 5 butir kg je).Bersiap-siap plak untuk aktiviti dinner ngan family aku cehhhh.Ala sekali sekala ada rezeki lebih bawak derang makan-makan sikit.Berkongsi itu lebih nikmat tau.

   
taraaaa...bawak mak makan  pizza.Agak frust gak la abah aku tak nak join sekali,dah agah daaa.Memang abah aku kalo ajak kuar sekali memang selalu tolak.Tengok ar aku ajak datang umah aku at Ganu pun tak pernah nak ikut.Dia sorang je belum sampai umah aku kat sana.Memang pesen dia camtu,tak suka sangat berjalan.


            cedap tak mak spageti tu?


sebelah kanan tu adik aku yang anak-anak aku panggil Pak Cu.Kaki usik anak sedara.

 

yang baju biru abang aku yang sulung,sampai agak lewat sikit coz datang ngan motor sendiri


                                urmm.......so yummy


ini budak duk sibuk kutip dan buang sayur dari seketui pizza...haaiiih.Cerewet dan teliti bebenor ko yer.


              
             jemput menjamu selera eh.....ehhh menjamu mata     
                                 
               
          amik-amik,silakan silakan jangan malu-malu


suamiku duk hujung sana agak jau dari aku gara-gara anak nak duk tempat pilihan memasing.Tempat duduk pun berebut budak-budak ni.Opah senyum jer tengok gelagat cucu dia



makan sambil pangku anak.Ammar punya perangai ngengada datang.Tak mau duk atas kerusi kecik sorang2,tak nak jugak abah dia pegang,nak berkepit ngan haku je....grrrrr.Okey alhamdulillah semua dah kenyang.Kuar dari Pizza Hut gi beli barang sikit.Pastu balik rumah.Safiya punya penat atas kete dah zzzzzz....Sampai rumah angkut dia masuk dalam bilik....aduhhhh sakit pinggang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan