ASSALAMUALAIKUM ..........

Isnin, 7 April 2014

BeKpeS NGan AiR KoPi + RoTi BaKaR


kat atas tu.....haaa tu la menu bekpes kami di pagi nan indah ni,air kopi with roti bakar.Amacam layan tak?Haku ni tetibe je mai mood nak minum air kopi ala ala kopitiam gitu,coz lama dah tak pekena.En hubby tak berape gemar,sekali sekala boleh kot.Selalunya kat umah aku susu jer pepagi ni.Ini ari i mau tukar taste.Ni pun aku buat bodo je,tak tanya en hubby nak ke tak henak .Aku buat dan letak je depan dia,habis gak secawan...alhamdulillah.....

Aku ni gemar kopi tapi en hubby keberatan  bagi we olls minum katanya tak baik tuk kesihatan.Urmmm...sekali kata kami ni dengar la kata....Dia taktau dulu2 pagi2 mak aku sediakan kopi je tuk aku adik beradik santap.Lebih mengancam....makan ngan ubi kayu rebus cicah nyior+gula...terbaekk.

Untuk roti bakar yang nak kaler brown tu aku punyer,tu bukan hangit tapi kegaringan gitu.Yang sebelah en hubby punya.Roti ni aku bakar dalam ketuhar je sebab,kat umah aku takde pembakar roti.Tapikan cepat je kan bakar dalam ketuhar,boleh bakar banyak2 dalam sekali gus.Susun leklok,5 minit...ketinggg..dah bleh ngap.Nak best lagi tempek jem stowberi,habis licin.

Untuk sarapan pagi aku ni takla fening sangat nak pikir nak sediakan apew coz orang dalam umah ni tak berape makan pagi.Anak laki aku tu langsung gi sekolah tak sentuh ape makanan pun.Jenuh duk ceramah suh makan sarapan,siap hurai lagi kebaikan dan keburukan bila tak sarapan.Huhuuiii buat perabih air liur dan menambahkankan bengang aku jer,ada dia kesahhhhh....lantak la kau nak ooooiiiii..

Untuk menu pagi aku tak pernah nak klukang klekung kat dapur tuk masak.Macam biasa kami just makan biskut,roti sandwich,roti bun,cornflakes,cocokrunch(betul tak aku ngeja ni?,)kekadang sekali sekala beli roti canai,tu je la.Nak beli cam kuih,nasi lemak ke,nasi kerabu,nasi minyak,nasi berhimpit-himpit,pulut nyior,aku takla terhingin sahngat coz tak berbaloi aku rasa.Diaorang masak tak sedap...hiiihiii  betui tak sedap.Amboi...amboi...besh punya komplen cam ler diri sendiri masak tu sedap gred A.Untuk tekak aku la,tak berape nak masuk.Dah la mahal,makanan kuantiti ciput je,kualiti siput....hahaaa.

Kalau kat kelantan makanan semua best...betul tak boleh tanding.Tak caya gak....meh ikut aku balik klate......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan