ASSALAMUALAIKUM ..........

Khamis, 24 April 2014

AnAk BoNgSu Di UsiA 11 BulaN



Ammar yang terkini...tengah tidooo....eh tak la seringkas tu cerita terkininya.Memang dia tengah tidur ni,dapatlah menaip-naip jap.Kalau dia tak tidur tak mampu i nak hadap pc ni ngan tenang.Kerana yang pasti jika dia tak zzzz... dia akan tumpang taip sekali dan siap duduk atas keyboard ni.Baru tampak ganas kan hiiii.

Dah masuk 11 bulan pun umur dia,syukur alhamdulillah.Skang dia tak bam bam dah.Timbangan yang terbaru 9.3kg....Bab makan plak tak seberapa mana ku tengok.Tapi dia suka minum air masak,selalu je minum.Dahaga kot,skang kan musim panas.Susu ibu tak cukup kot wak penghilang dahaga tambah-tambah kuat main,selalu arr kering tekak.

Masih agi ngan hobinya yang sama,main air.Aku boley cakap 10 kali sehari sampai kot dia mandi dan main air.Setiap kali sesape masuk toilet nak mandi dia terkocoh-kocoh follow masuk sekali.Kalo buat tak bagi masuk nanges, kemahen meggelupur kat depan pintu tandas.....kesian so hangkut gak masuk mandi sekali.Selalu yang layan camtu abahnye lah.

Dapat mandi,main air senyum je dia...hiiii geram nak cubit pipit dia masa tu.Comel ngat nengok muka hepi nya tu.Tapi yang seramnya time nak angkat kuar bila dah lelama sangat lam bilik air.....mengamuk sakan tak nak berenti dan berpisah ngan aktiviti dia tuh huuuuhhhhh.

Salah satu perangainya yang aku senang hati bangat,dia boleh duk atas car seat masa aku drive ngan sopan tanpa banyak ragam.Sebenarnya dah hampir 2 minggu aku  mulakan aktivit ulang alik ambik Abangnya kat sekolah.Selama ni time rehat abahnya akan ambik abang Am kat sekolah tapi lambat sikit,jadi mengadu la si anak boring menunggu.Kesian plak dengar aku terpaksa la gi ambik ngan bawa anak-anak yang lain sekali.

Memulanya takut Ammar janggal duk atas car seat sesorang...tapi sebenarnya dia good sangat!Tentang Safiya takyah pikir banyak,dia duk diam je kat belakang.Asalkan aku pastikan pintu kena tutup dan kunci jew.Now senang aku nak gerak ke mana-mana tanpa bergantung pada husband,letak je Ammar sebelah dah boleh jalan.Dapat bawak anak-anak kuar window shoping,bawak gi playground,gi klinik macam-macamlah... seronokkkk,boley berdikari gitu maknya.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan