ASSALAMUALAIKUM ..........

Ahad, 28 Disember 2014

AZAM 2015?

Catatan untuk arini......semalam ke rumah kenalan untuk memberi sedikit sumbangan buat membantu urusan petugas-petugas banjir kat Bukit Panau.Dia tinggal tak jauh pun dari rumah kami.Kenalan tu anak jati Bukit Panau jugak.Dialah wakil pemberi info buat anak perantau tentang keadaan semasa banjir kat tempat kami.Dia masih ada di Terengganu sekarang,tapi dia ada informer yang masih boleh berhubung di sana.Dah kebetulan jumpa duk sembang-sembang la kan.Ada beberapa cerita yang menyayat hati kami dengar,yang dia tak tunjuk pun dalam fb.Takut memburukkan keadaan.Sedih,pilu sangat.....

Kami dimaklumkan jalan balik ke Tanah Merah menuju kampung kami hanya kereta 4x4 je yang boleh lalu.Sebab struktur jalan ada yang elok ada yang still berselut dan ada air.Agar sukar untuk kereta biasa menempuh laluan tersebut.Aku tak sabar nak balik dah ni.Untuk arini masih lagi tak dengar suara mak dan abah.Hope bantuan makan minum untuk mereka sampai ke perut seperti yang di khabarkan.Ada terbaca komen-komen orang dalm fb,mangsa banjir bagitau ada petugas banjir memberi bantuan makanan dengan mendahulukan anak beranak dia dulu.Ada jugak macam tu ekk!

Okey,sumbangan kecil yang kami beri harap membantu mereka semua,walau nilainya tak sebesar mana.Saat ni la yang buat aku sedar perlunya kami bekerja keras,cari duit banyak-banyak supaya boleh bantu keluarga yang susah,saudara islam yang susah.Ini sebab yang kukuh kenapa aku perlu jadi kaya.Bukan kerana tamak haloba,bukan kerana untuk kepentingan peribadi.Aku hanya ingin berkongsi.Memang duit bukanlah segala-galanya,tapi segala-galanya memerlukan duit.Ya Allah murahkanlah rezeki kami.

Kalendar untuk 2014  beberapa ari lagi akan menutup tirai lalu menjengah ke tahun baru iaitu tahun 2015.Di mana bagi aku penghujungnya cukup menyentap hati dengan musibah yang berlaku di pantai timur.Takpe,kita masih diberi peluang untuk bernafas.Sama-samalah kita mulakan hidup baru.Perbaiki segala amalan.Semoga sentiasa dibawah lindungan Allah SWT.




Untuk tahun 2014 banyak memori suka duka ditempuh.Namun alhamdulillah ada beberapa impian kami suami isteri telah tercapai.Suker sangat....Untuk azam tahun depan aku sasarkan untuk mencapai tutttttttt.......tak bleh citer.Dah tercapai bru blh cakap.Besar target aku tu,mampu tak?Insya Allah...moga diberi rezeki kesihatan dan hati yang cekal untuk aku merealisasikan azam ni.Berjuang untuk  kehidupan di dunia selagi masih bernyawa.

Semoga bekalan untuk akhirat aku tak lupa.Ya Allah jadikan aku insan yang beriman kepadaMu.Hapuskanlah aku dari sifat-sifat mazmumah.Jauhkanlah aku dari seksa api naraka....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan