ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 17 Disember 2014

TUGAS MENDOBI TERTUNGGAK

Keadaan sunyi sepi sikit malam nie.Suami aku duk sorang-sorang kat depan jaga kedai.Dua orang ank sedang tidur,awalnyer tidur.owh tak boleh tertipu ngan budak-budak ni.Memang tidur awal,tapi sekejap lagi bangun berjaga la tuh,gerenti!Abangnya ada kelas ngaji nie,sejak cuti sekolah bermula jadual kelas mengaji bertukar ke jam 7.30 malam hingga 9.30 malam.

Kalau sebelum ni time cuti sekolah tiba je...ustazah buat kelas pagi,nie malam la plak.Agak leceh bagi aku,coz kalau time ada customer terpaksa tinggal diaorang jap sebab kena bergegas nak pergi ambik anak.Yang ambik tu kadang aku,kadang suami.Tapi acap suami la.sebab haku malas nak drive memalam.


Dalam kepala tak senang hati pikir kain baju masih berlambak tak basuh.Yang ni bukan sebab malas.Tengahari tadi mesin kain.Cukup timer bunyi nit..nitttt.niittt,aku  pun bukak la mesin nak ambik kain tu nak jemur.Tengok-tengok,aik apsal kain tak berapa kering ni?Pastu mesin basuh tu plak bau hangit semacam jer.

Sah,dah rosak plak.Hishh,hujan-hujan gini wak onar plak dier.Kerja mendobi pun akan tertunggak.Nak kena baiki la nie.Entah,ambik masa berape ari plak nak siap.Kali ni jawabnya duit lagi.Kalo cenggini,biler la aku nak cukup duit beli telefon Lenovo tuh,huarggghh.Mesin ni nak kena aku hempuk nie,opss gurau je.

Eh malam ni ada lawan bola kat tv kan?Malaysia lawan Thailand,hope Malaysia menang la kan.Aku tak minat bola ni,tapi still menyokong dan doakan yang terbaek tuk Malaysia tercinta.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan