ASSALAMUALAIKUM ..........

Rabu, 17 Disember 2014

NAK BUAT KEK UNTUK ORANG

Keputusan perlawanan bola sepak antara Malaysia dan Thailand semalam bagi merebut Piala Suzuki AFF 2014 dah terjawab.Kecewa sikit sebab Malaysia dibelasah dengan 2-0 oleh pasukan lawan.Apapun sila beri tepukan jugak untuk pasukan negara sendiri yang dah berjuang dan mengerah keringat bagi meraih kemenangan.

Perancangan untuk arini ingat nak ke kedai bakery,mungkin petang-petang sikit kot.Nak beli barang buat kek besday untuk anak saudara pompuan,yang belah suami.Okey jangan heran anak saudara kami ni bukan kecik tau,dah sebaya suami aku pun 30 tahun dah.Anak kakak suami aku,kakaknya(yg no. brape ekk,xcorfirm) ni yang sama ayah lain mak.Kakak suami duk menetap kat Pahang,cuma anaknya ni dah kawin orang Ganu ,so dia pun menetap kat sini la.

Nak gi bakery nak buat kek untuk dia la ni,besday dia esok.Baru nie dia wassup kat suami mintak aku buatkan kek tuknya.Aritu aku ada post kat fb gambar kek Red Velvet Cheese Cake yang aku buat tuk Safiya.So dia berkenan la tu kot.Aku pun tak konpiden gak nih bila nak buat kek tuk orang.Tuk diri sendiri ,tak kisah ler sedap ke tak.Okey takpe aku cuba,tak nak caj apepun.Demi tak nak kecewakan permintaan anak sedara.Hope dia akan menghargai kasih aku padanya.




Ni la dia kek yang aku buat pastu post kat fb ari tu..Safiya kemain suke ngan kek tema frozen ni.Frozen ni kegilaan dia tau.Sekarang mabuk frozen punya pasal semua benda nak ada gambar frozen.Ala sebut pasal frozen semua budak gegirl pun suke kan.Elsa dan Anna dah jadi fenomena.



Bergambar ngan kek hasil air tangan seorang ibu buat anak tercenta.Aku sendiri pun puas ati dengan kek ni.Sebab kebetulan buat tu menjadi.Kalau ikutkan bukan nya aku teror sangat bab baking membaking nie.Ada jugak time-time gagalnya.Ke tong sampah jawabnya kalo kek tak menjadi.

Untuk bikin kek kat orang ni agar gugup la,takut tak seperti yang diorang tu harapkan.Plan nak buat dua biji,satu lagi nak buat tuk Safiya.Aku kenal anak aku ni,nanti bilaku rias kek tu comel-comel kot nanti dia jeles.So kena ready jugak kat dia.Lagipun dia memang minat bab buat kek ni.Naseb baik abang nya jenis tak peduli.Kalau tak nanti si abang pun nak suh buat kek tema kegemaran dia,pitam aku.

Ni ada satu hal lagi,member aku yang duk Kajang ada balik sini.Cuti seminggu katanya.Aku tak sempat-sempat lagi nak jumpa mereka sekeluarga.Busy memanjang,biler ntah nak ada masa free nak jumpa.Ari Sabtu ni dia nak balik Kajang dah.Sedangkan aku maseh ngak punya masa.Nak ajak datang umah petang-petang customer ada,tak sempat plak aku nak layan dia.Nak ajak datang pagi anak-anak aku still tidur sampai tengahari.Aku sendiri pun sibuk duk buat kerja rumah.Alahai...serba salah jadinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan