ASSALAMUALAIKUM ..........

Khamis, 25 Disember 2014

BANJIR BESAR DISEMBER 2014

Hati aku rasa tak tenang memikirkan keadaan keluarga kat kampung.Tak senang duduk risau dengan famili kat sana.Air mata mula berlinang teringat-ingat kat kampung.Banyak info dalam fb menunjukkan banjir di Kelantan masih parah.Ya Allah...aku takut,aku risau dengan semua mereka di sana.Aku di sini,di Wakaf Tembesu ,Gong Badak masih okey lagi buat masa ni.Dari kemarin kat sini tak hujan.Sesekali ada mentari muncul....Tapi entahlah,keadaan sekarang memang tak boleh dijangka,kena jugak beringat.




Nak berhubung dengan keluarga kat kampung tak boleh dah,semua terputus hubungan.Last semalam dapat bercakap ngan abang aku,katanya dia dan mak dah duk kat pusat pemindahan Sekolah Maahad Tahfiz kat kampung kami.Sementara abah dan adik aku duk di penempatan banjir SK Bukit Panau.Yang aku risau tengok dalam fb pagi tadi orang post gambar SK Bukit Panau dah masuk ke perkarangan sekolah tu.Ya Allah....selamatkanlah keluargaku dan semua mereka yang terlibat dengan bencana banjir ini.Ampunilah dosa kami Ya Allah.

Aku sebenarnya baru minggu lepas balik kampung kerana mendapat perkabaran tentang abang ipar meninggal dunia akibat mati lemas.Masa dapat berita sedih tu pun kami terpaksa tunda perjalanan balik sebab beberapa jalan ke Kelantan di tutup.Esok ari baru bergerak pulang dengan keadaan tergesa-gesa.Alhamdulillah sampai jugak walau ada beberapa jalan digenangi air.Malah kami bersyukur sempat menatap wajah arwah buat kali terakhir.Sebak dan sedih jugak mengenangkan arwah yang pergi secara mengejut dan meninggalkan isteri dan 4 orang ank.






Tragedi malang itu ada tersiar dalam Sinar Harian 20 Disember 2014.


Alfatihah,semoga arwah berada dalam keadaan tenang di alam sana.Sesungguhnya....setiap yang hidup pasti akan mati.DARINYA KITA DATANG,KEPADANYA JUA KITA KEMBALI......ALLAHHUAKBAR


Tiada ulasan:

Catat Ulasan