ASSALAMUALAIKUM ..........

Sabtu, 27 Disember 2014

SYUKUR AIR DAH MULA SURUT

Alhamdulillah,dapat perkabaran terkini dalam fb kawasan penempatan pemindahan tempat mak aku duduk dah surut airnya.Begitu juga dengan keadaan sekitarnya.Syukur sangat-sangat,rasa lega sikit hati ni.Mangsa-mangsa banjir kebanyakkan nya dah balik ke rumah masing-masing.Mungkin balik meninjau kediaman memasing sambil mengemas kot.Lega....tapi diaorang kena beringat jugak ni coz dapat info, cuaca 28-31Disember hujan akan ada lagi.Tetap kena berjaga-jaga gak.

Ni nak cerita tentang aku punya perasaan plak.Dari semalam aku gelisah memikirkan keluarga dan seluruh mereka yang terlibat dalam banjir.Aku tau korang anak perantau yang family mereka terlibat sama pasti paham apa aku rasa.Risau sangat,takut nanti ada nyawa yang melayang.Itu yang aku tak sanggup nak dengar.Nak makan pun tak berselera,nak pejamkan mata tuk tidur pun tak boleh.Tambah-tambah tetiba kat rumah aku malam tadi ujan di sertai angin.Makin bertambah risau takut kat sana ujan gak,nanti makin naik plak air.Dekat nak subuh rasanya baru mata ni terlelap.

Malam tadi datang perasaan takut yang amat dalam diri aku.Sampai rasa menggeletar seluruh badan,sebak dalam hati.Mengenangkan mereka yang berdepan musibah di sana.Lemahnya aku untuk berhadapan semua ni.Mereka apatah lagi.Dalam tengah layan perasaan tu mari terlintas jugak perasaan negatif dalam kepala,bahawa adakah semua umat manusia ni akan mati ditelan air?Adakah semuanya...tak kira Kelantan ke,mana ke sedang menuju penamat kehidupan kita sebagai manusia di bumi yang tua melalui bencana banjir ni?

Tapi syukur kepada pencipta Allah SWT kerana masih memberi peluang kepada umatnya untuk terus bertaubat.Peristiwa banjir besar di Kelantan ni benar-benar banyak mmberi hikmah pada kita semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan