ASSALAMUALAIKUM ..........

Ahad, 14 Disember 2014

SAUNAKU

Minggu lepas kami sekeluarga balik kampung.Balik pun satu ari jer,maklumlah ari Jumaat sahaja cuti suami.Sempatlah tidur dua malam kat kampung.Macam biasa ari Khamis malam Jumaat,malam tu lepas tutup kedai terus bertolak ke kampung.Ari Sabtu tu plk,pas solat Subuh terus berangkat balik Ganu,sebab ari tu sampai jer suami akan terus masuk kerja.Alahai...tak puas duk kampung,tapi ada tanggungjawab ngan kerja nak buat camne ken.

Masa bertolak pagi sabtu tu sempat tapau nasi bungkus tepi jalan kat bandar Tanah Merah.Nak buat bekpes bila sampai Ganu.Aku beli nasi kerabu untuk aku dan untuk derang semua nasi berlauk.Lama tak makan nasi bungkus dari kelate,super sedap puas hati dapat makan.Kat Ganu ni pun ada jual setakat nasi bungkus ni tapi sori,nasi bungkus area aku duduk ni buat masa ni semua tak kena ngan selera aku.Kwangg...kwanggg kwanggg..

Masa balik kampung tu sambil ziarah mak abah,aku nak pergi ambik barang sebenarnya.Nak gi beli sauna,harga tengah promosi so kena cepat,kan dah sold out plak nanti hatiku gak yang kuciwa.Memang dah lama plan nak beli,untuk bisnes kecik kami.Simpan duit sikit-sikit,akhirnya dapat jugak.Kebetulan plak beli time promosi,jimat banyak tuuu...Naseb baik dulu tak buat gelojoh nak beli terus,kalau tak memang menjerut hati la bila tengok harga promosi ni.Alhamdulillah berkat kesabaran.Sauna ni boleh beli online sebenarnya,tapi untuk kepuasan hati baik aku terjah stokis tu terus.Stokis dia kat Kedai Mulong.



Haaa...aku beli sebijik rupa bentuk dan warna camni,jenis Pearl Sauna.Untuk periuk stemear yang aku dapat ni(yang terbaru) lebih cantik dan kemas dari dalam gambar tu.Yang dalam gambar kat atas tu periuk jenis lama.Pastu dia ada sekali ngan kerusi lipat,dan jugak dapat rempah untuk sauna.Aku ingat nak try guna dulu untuk diri sendiri sebelum buat caj perkhidmatan tuk customer.Nanti bila dah tau lebih terperinci kesan dan cara nak guna benda alah ni baru kita war-warkan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan